Vzdělávací program

Motto:   "Co může být krásnějšího

                     než-li dětské oči,

                jako potůček se lesknou,

                jako hvězdy v noci."

 

Téma:   Pojďte s námi za pohádkou

Školní vzdělávací program je vlastní, vychází z Rámcového vzdělávacího programu. Při jeho tvorbě jsme čerpaly rovněž z Manuálu k přípravě ŠVP, Programu Zdravá mateřská škola a jiné dostupné literatury.

Filozofie MŠ

„Šťastné děti – spokojení rodiče“

Záměrem předškolního vzdělávání je rozvíjet každé dítě po stránce fyzické, psychické i sociální a vést je tak, aby na konci předškolního období bylo jedinečnou a relativně samostatnou osobností, schopnou zvládat takové nároky života, které jsou na něj kladeny a zároveň i ty, které ho v budoucnu očekávají.

Zaměření programu

Prostřednictvím pohádkových hrdinů budovat mravní základy. Využívat estetických aktivit k rozvoji dětské tvořivosti, fantazie a talentu ve výtvarných a pohybových činnostech. Učit děti poznávat okolní svět, své kamarády, vést děti k samostatnosti.

Dlouhodobé cíle:

  • získání nových prostor pro využívání školní zahrady

  • architektonické řešení školní zahrady a její realizace

  • výměna oken a zateplení budovy MŠ

  • získání školního bytu pro potřeby MŠ

  • rekonstrukce vnitřního vybavení MŠ

Vzdělávací cíle:

  • všestranně rozvíjet dětí v prostředí jim blízkém, plném pohody a porozumění
  • doplňovat rodinnou výchovu a společně usilovat o šťastné a spokojené prožití dětství

  • vést děti k ochraně přírody

  • formou dětské hry připravovat děti na další vzdělávání

  • usilovat o to, aby čas prožitý v mateřské škole byl pro dítě radostí

  • využívat přirozené touhy dítěte poznávat, tvořit a učit se nové věci k rozvoji osobnosti

Metody práce:

  • slovní, názorné, praktické

  • individuální, skupinové, frontální

  • spontánní hry, řízené činnosti

  • prožitkové učení, experimenty

Rámcové cíle předškolního vzdělávání:

  • rozvíjení dítěte, jeho učení a poznávání

  • osvojení základů hodnot, na nichž je založena naše společnosti

  • získání osobní samostatnosti a schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí

Rámcové cíle se promítají do pěti vzdělávacích oblastí:

  1. Dítě a jeho tělo

  2. Dítě a jeho psychika

  3. Dítě a ten druhý

  4. Dítě a společnosti

  5. Dítě a svět

Klíčové kompetence pro etapu předškolního vzdělávání:

  1. kompetence k učení

  2. kompetence k řešení problémů

  3. kompetence komunikativní

  4. kompetence sociální a personální

  5. kompetence činnostní a občanské